Rallyauto

De rallyauto voor seizoen 2017 en 2018
In december 2016 is een andere rallyauto aangeschaft. De keuze is hierbij gevallen op een Ford Fiesta ST150 2.0 16V groep N, welke is opgebouwd volgens de M-SPORT-specificaties van de Ford Fiesta Trophy. Met dit rallywapen zal VB Rallysport vanaf 2017 aan de start staan van een aantal grote rallyevenementen.
martin_3

Merk: Ford
Type: Fiesta ST150 2.0 16V
Bouwjaar: 2006
Cilinderinhoud: 1998 cc
Aantal cilinders: 4
Aantal kleppen: 16
Vermogen: 165 pk
Transmissie: Dogbox met korte overbrenging
Differentieel: Platensper
Aandrijving: Voorwielen
Topsnelheid: 165 km/uur
0 – 100: n/a
Ophanging voor: Reiger instelbaar
Ophanging achter: Reiger instelbaar
Remschijven voor: Bosch – standaard
Remblokken voor: Ferrodo DS3000
Remschijven achter: Bosch – standaard
Remblokken achter: Ferrodo DS2500
Handrem: Hydraulisch, fly-off
Banden: Hankook Ventus Z205-Z209 180x625x17
Rolkooi: Sabelt FIA gekeurde kooi met certificaat
Stoelen: Recaro
Gordels: Sparco 6-punts
Brandblussers: Sabelt
Intercom: Peltor
Lampenbar: Carbon met 4x halogeen lampen

 

De rallyauto voor seizoen 2014-2015-2016
In december 2012 is een andere rallyauto aangeschaft. De keuze is hierbij gevallen op een Nissan Micra 1.3 16V groep A, welke is opgebouwd volgens de specificaties van de vroegere Nissan Micra-cup. Met dit nieuwe rallywapen zal VB Rallysport vanaf 2014 aan de start staan van een aantal grote rallyevenementen.
dsc_3476_20140622_1553907609

Merk: Nissan
Type: Micra 1.3 16V
Bouwjaar: 1999
Cilinderinhoud: 1300 cc
Aantal cilinders: 4
Aantal kleppen: 16
Vermogen: 130 pk
Transmissie: Dogbox met korte overbrenging
Differentieel: Platensper
Aandrijving: Voorwielen
Topsnelheid: 150 km/uur
0 – 100: n/a
Ophanging voor: Koni instelbaar (Nissan Micra-CUP)
Ophanging achter: Koni instelbaar (Nissan Micra-CUP)
Remschijven voor: Brembo
Remblokken voor: Carbon Lorraine 6C
Remschijven achter: standaard
Remblokken achter: standaard
Handrem: Hydraulisch, fly-off
Banden: Toyo Proxes R888 CG 195x50x15
Rolkooi: FIA gekeurde kooi met certificaat
Stoelen: Sabelt
Gordels: LTEC 6-punts
Brandblussyers: Sparco, Sabelt
Intercom: Peltor
Lampenbar: Carbon met 4x xenon lampen

 

De rallyauto voor seizoen 2012
In 2012 heeft VB Rallysport deelgenomen aan verschillende rallyevenementen. De keuze is hierbij gevallen op een Peugeot 205 GTI 1.9, welke in eigen beheer is opgebouwd conform het 205CUP-reglement.
17-03-2012-peugeot-205-emmeloord-tank-s-007

Merk: Peugeot
Type: 205 1.9 GTI
Bouwjaar: 1990
Cilinderinhoud: 1998 cc
Aantal cilinders: 4
Aantal kleppen: 8
Vermogen: 130 pk
Transmissie: 5 versnellingen, MI16
Differentieel: MI16
Aandrijving: Voorwielen
Topsnelheid: n/a
0 – 100: n/a
Ophanging voor: Bilstein B6
Ophanging achter: Koni geel
Remschijven voor: Standaard
Remblokken voor: Carbon Lorraine 6C
Remschijven achter: Standaard
Remblokken achter: Standaard
Handrem: Hydraulisch, fly-off
Banden: Toyo Proxes R888 CG
Rolkooi: Eigen ontwerp
Stoelen: LTEC
Gordels: LTEC 6-punts
Brandblussers: Sabelt, Sparco
Intercom: Peltor
Lampenbar: Carbon met 4x xenon lampen